Dag 9

6 april 2018 - Senggigi Beach, Indonesië

Zes april 2018. Ja,ja alweer een jaartje erbij. Om acht uur werd er op de deur van onze slaapkamer geklopt. Wat denk je, staan Ayoe en Made voor de deur te zingen met op een tafeltje een heerlijke mokkataart. (met kaarsjes😂😂😂). Je kunt slechter wakker worden, nietwaar? Als we beneden komen voor het ontbijt zingt Jules de Korte, en ook The Bleu Diamonds komen nog voorbij. Made had nog veel lp’s maar die kon hij niet draaien. We hadden daarom voor hem een kleine pick up meegenomen uit Holland. Hij is er zo blij mee. Waar ik, en Wilma ook, op onze beurt weer blij van worden is dat als wij in de kamer zitten, genieten van dingen aan de muur die ze bij ons van de zomer hebben meegenomen. Heel apart vind ik het om de (kopie) van de foto waar mijn twee oudste broers als militair opstaan en waar gebeden wordt voor hun behouden terugkomst toen uit Indië. Net of je thuis bent!! Omdat we natuurlijk toch graag contact houden met jullie zijn Made en ik in zijn Ferrari van 24 jaar oud😂😂 nog even de simkaart van ons gaan opwaarderen. Ook moest Made nog even naar de bank, nou hier wordt je nog persoonlijk geholpen hoor. Er staat een hele batterij security te wachten en die brengen je dan ook netjes naar de balie wanneer je je hebt gemeld. Toen weer terug naar Dago heuvel (wijk van Bandung). Je moet overigens als je hier aan het “verkeer” deelneemt wel rupias bij je hebben. Bij elke bochtje/kruising/uitrit staat een of andere fluitist het “verkeer” te regelen. Eén chaos, en toch, dankzij die fluitisten kom je de kruising over of de uitrit uit. En bij het voorbijgaan is het gebruikelijk dat je ze wat rupias geeft voor de moeite!!🙏🏿 In de tussentijd was Wilma met Ayoe de naastgelegen kampung ingewandeld. Enthousiast kwam ze terug, en zij dat we samen daar de volgende week eens moeten gaan wandelen. Ben benieuwd wat ze gezien heeft, dat horen jullie nog wel. We hebben deze middag wat vroeger gegeten want we moeten om zes uur lokale tijd (één uur bij jullie) op het vliegveld zijn voor de vlucht om acht uur naar Lombok. Daar zijn we rond elf uur aangekomen toen nog een uurtje in een taxi en nu zitten we op onze kamer in ons nieuwe hotelletje voor vier nachten. Overigens zijn we nu weer in andere tijdzone beland. Het scheelt nu geen vijf maar zes uur met jullie. Tenslotte allemaal bedankt voor de felicitaties voor mijn verjaardag. Wij gaan nu slapen tot de volgende keer maar weer.

1. Lucy van de Geijn:
    6 april 2018
    Ik kan me indenken dat je in je hele leven nog nooit zo gewekt bent op je verjaardag. Wat leuk zeg en uiteraard vanuit Druten ook van ons hartelijke gefeliciteerd met je verjaardag. Wij hadden vandaag ook héérlijk weer, dus konden we buiten genieten. Voor jullie welterusten, wij gaan nog een paar uurtjes door hier.
  2. Joke van Duijn:
    6 april 2018
    Beetje laat maar alsnog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Veel plezier op Lombok.
  3. Stephanie Postulart:
    6 april 2018
    Nogmaals van harte gefeliciteerd Arie. Jullie slapen en wij nemen nog een borrel op jouw verjaardag 🍺proost. groetjes Karel en Stephanie
  4. Jan van Kerkhof:
    6 april 2018
    In 'onze tijd' kan het nog dus Arie van harte proficiat met je verjaardag en een geweldig leuk vervolg van jullie geweldige vakantie. groetjes Jan en Sjanny
  5. Wendy:
    6 april 2018
    Hieperdepiep hoera! Van harte gefeliciteerd vanuit Tiel.
  6. Geprge:
    7 april 2018
    He bruur gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid
    Groetjes Ina en George
  7. Ria en Henk van Dijk:
    22 april 2018
    Ik wist niet dat jij gelijk met mijn zoonjarig bent