Dag 10

7 april 2018 - Senggigi, Indonesië

Zoals ik gisteren al zei, laat aangekomen op Lombok. Dan de klok nog een uur vooruit en wat gebeurt er dan ‘s morgens? Ja, verslapen! De eerste keer zolang we weg zijn. Made en Ayoe kwamen eens poolshoogte nemen want die zijn altijd vroeg op. Hadden die luitjes al een tijd bij het ontbijt op ons zitten wachten, in die tijd werd het ontbijtbuffet voor hun neus opgeruimd en zij maar op ons wachten! 😡😡Gelukkig hebben ze hier altijd wel mie goreng of nasi goreng, dus het kwam allemaal wel weer goed. Het hotel waar we nu voor vier nachten zitten is prima. Wel een paar kilometer van Sengigi (toeristenplaatsje met veel hotels) af, maar voor € 4 met een taxi zijn heen en terug. Vanmorgen even naar de zee gewandeld, water was warm maar wel veel stroming door hoge golven. Op het  strand lag een prachtig stuk koraal, dat kan wel in het koffer zei Ons Wil. Zei tegen haar dan ga jij maar als eerste met die koffer door de douane op Schiphol. Dus netjes laten liggen, zoals het hoort. Binnen de kortste keren kregen we bezoek van allerhande verkopers. Sarongs, parels, armbandjes, sleutelhangers van alles te kust en te keur. De dames wilden wel graag een parel aan een ketting. Dus dat werd weer handelen😂😂 en natuurlijk testen met een aansteker of ie wel echt was. Daarna weer terug naar het hotel waar we vanmiddag heerlijk in het zwembad gezwommen hebben. Eindelijk een dag rust, da’s genieten!🏊‍♀️🏊‍♀️🏝🏝.  Ook hebben we in Sengigi vanmiddag nog zo’n tempel bezocht, waar allerhande etenswaar geofferd wordt. Op een punt in de zee werd volop gebeden, daar werden, volgens overlevering, maagden in zee gegooid. Verder hebben we niets spannends te melden vandaag. Doeiii.

1. Lucy van de Geijn:
    7 april 2018
    Verslapen??? Jullie waren echt aan 'n rustdag toe, dat blijkt wel.
  2. Henk van Dijk:
    8 april 2018
    Ik vind het geweldig dat jullie zo kunnen genieten. Maar pas op met zwemmen in de zee, er schijnen in die wateren hele kleine kwallen te huizen die zeer gevaarlijk kunnen zijn. Sorry voor dit maar ik denk een waarschuwing teveel kan geen kwaad.
    Lievegroetjes Henk