Dag 23

20 april 2018 - Bandung, Indonesië

Van deze dag (23) valt weinig te melden. Na het ontbijt nog even gewandeld en rond elf uur hebben we ons door Made midden in Bandung bij de Pasar Baru uit laten zetten. Je weet wel die grote markt waar Wilma nog eens graag naar toe wilde. Deze keer met z’n tweetjes op ons gemak eens rond gekeken. Eerst maar eens beneden waar de “food” afdeling was. “Vers vlees en vis” wisselden elkaar af, en stinken........ Als je hier wat durft te kopen ben je echt niet wijs. Maar gauw naar boven waar de andere verdiepingen alles goedmaken. Dit was een walhalla voor Wilma, echt iets voor “ zusjesdag”😂. Na een tijdje hebben we een taxi genomen naar PVJ, Parijs Van Java.

Ook hier op Java is het natuurlijk onderhandelen met de taxi. De eerste twee wilden niet op de meter rijden, wel voor één bedrag. Dus dan maar de volgende, deze reed op de meter, tenminste de eerste 300 meter, toen vroeg hij of het zonder meter ook goed was, maar wel voor de helft wat die andere taxi’s vroegen. Dus goeie deal😂😂. Het winkelcentrum waar we nu heen gingen was het tegenovergestelde van de Pasar. Een en al luxe en mooie winkeltjes. Hier ook weer een paar uurtjes gerommeld en daarna weer met een taxi in de stromende regen en onweer naar Made.

Daar aangekomen bleek dat we geen water meer hadden, gekke gewaarwording en zeker hier.

Miranti ging vanavond voor ons koken, het was weer heerlijk en gezellig. Nog even met de kidds wat kaarten. Dat vonden ze ook leuk, en net als bij ons, als ze maar winnen.😂

Morgen maar eens kijken hoe het met onze watervoorziening staat.

Groetjes.