Dag 24

21 april 2018 - Bandung, Indonesië

Deze keer vanmorgen wel wat last gehad van onze vriend in z’n lange jurk. Hij blèèrde me deze keer echt wakker😤😤. Al snel daarna begonnen de kevers met HUN traditionele openingszang.

Dus maar snel eruit. We zouden vandaag naar Malabar gaan maar door de perikelen met onze watervoorziening eerst maar eens wachten op de “monteur”.  En zoals gebruikelijk in warme landen, rustig wachten. Eindelijk was hij er, putten opengemaakt maar hij kreeg het niet voor elkaar. Hoogstwaarschijnlijk pomp kapot die op een diepte van een meter of acht zat. Dus nieuwe hulptroepen gebeld die om twaalf uur zouden arriveren. Nou met vier man sterk waren die aardig op tijd. Eerst even kijken, dan een touw gaan kopen want de slankste van de vier moest maar naar benedenl na een tijdje sleutelen begon de pomp beneden in dat gat warempel weer water te zuigen en kon het waterreservoir van 3000 liter weer gevuld worden. Kosten ?......Rp. 300.000 is zo’n beetje 18 euro. De familie natuurlijk weer heel erg blij want zonder water....? Het programma natuurlijk voor vandaag om gezet. Met z’n tweetjes zijn we maar weer eens de kampung in gewandeld, nu de andere kant op. Wat zijn de mensen toch vriendelijk en belangstellend, weer genoten. Tegen de avond weer met Made en Ayoe Bandung in naar een winkel om boodschappen en ook nog wat spulletjes voor het thuisfront te kopen. Verwacht er overigens niet teveel van😂😂😂😂🙏🏿🙏🏿. In de tijd dat we Bandung inreden ontlaadde zich een onweer waaruit een bak water viel waar je akelig van werd. Je zag het felle licht van de bliksem en het duurde nog geen tel of de klap kwam er al overheen. Enorme klappen waren het. Het water golfde over de straat, de brommertjes konden niet verder en ik zat de ruit van de auto van Made maar te poetsen zodat hij nog wat op straat kon zien. Want net op deze dag was de airco stuk en dus besloeg de ruit binnen no time. Ik kan jullie vertellen dat dit een ritje was wat wij ons leven lang niet snel meer vergeten. Toen we weer, gelukkig heelhuids, thuis aankwamen stond er op de vloer van de kamer ook water. O, zei Made, gebeurt wel vaker als hard gewaaid en geregend heeft, moeten we een keer maken????😉😉 E zo kwam er weer een einde aan een gedenkwaardige dag.

Groetjes maar weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade