Dag 7

4 april 2018 - Bandung, Indonesië

Vanmorgen vroeg eruit. Zeven uur de wekker al af laten lopen. Mooi groot balkon achter ons appartement met een uitzicht om u tegen te zeggen. Onze buurtjes, Made en Ayoe, zaten ook al op hun balkon van de natuur en het uitzicht te genieten. Na het prima ontbijt, je raadt het al, nasi telor 🤪🤪🤪 zijn we maar eens de naastgelegen dessa gaan bekijken. Al snel kwamen we langs een champignonfabriekje, even kijken hoe ze dat hier doen. Nou ze gebruiken geen grond maar plastic zakjes waar het broed in zit. Een gat aan de voorkant van die plastic zak en groeien maar!  Verder maar weer het dorpje in. Zoals ook in Nederland was Wilma binnen de kortste keren de rattenvanger van Hameln. Waar heeft zij die aantrekkingskracht toch van? Na links en rechts wat plaatjes gemaakt te hebben, hebben we de plaatselijke school bezocht. Kinderen en leerkrachten genoten net zo veel als wij. Daarna nog wat sawa’s bekeken en we weten nu ook hoe de pinda’s groeien. Was wel apart. Om één uur reden we weer weg richting Bogor en naar Bandung. Het ritje zou ongeveer drie uur gaan duren, ben benieuwd😂. Onderweg passeerden we in de stromende regen de Puncak pas. Het schijnt hier al dagen nat te zijn wat resulteert in verschillende aardverschuivingen. De weg is dan ook afgesloten voor vrachtwagens. Een paar honderd meter onder de top was het weer droog en schijnt de t zon weer volop. Ik denk dat we dadelijk eerst maar eens een apotheek op moeten zoeken om wat ritalin of seresta te kopen om Made wat rustig te krijgen. Ik heb de indruk dat hoe korter hij bij huis komt des te meer last hij krijgt van ADHD!! Nee, een apotheek is het niet geworden. Wel zijn we in Cianjur gestopt omrijst te kopen, het schijnt de beste rijst van deze omgeving te zijn. Via Pandalaran, waar veel marmer gedolven wordt, en Cimahu, een grote garnizoenstad, komen we rond half zes aan bij het huis van Made in Bandung. Toch weer anderhalf uur langer😂🤣. Miranti is er ook al met de kinderen. Ze eet vanavond mee en blijft vannacht slapen. Nu weer even bijkomen van deze rit en morgen echt een rustdag😴😴. Ik kijk wel of er morgen wat te melden valt anders maak ik wel iets voor een paar dagen. Zal denk ik moeilijk worden, zit nu bij Made in huis en moet alles proberen om internet te krijgen. Je ziet en hoort wel. Groetjes van ons.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lucy van de Geijn:
    4 april 2018
    Wat 'n fantastische belevenissen allemaal. We blijven genieten. 'n Rustdag is niet verkeerd hoor, anders komen jullie nog overspannen naar huis. Groeten uit Druten.
  2. Joke van Duijn:
    4 april 2018
    Wat een belevenissen weer, weet uit betrouwbare bron dat jullie morgen goed internet zullen hebben. Groetjes vanuit Katwijk.
  3. Cor en Helma Buijtendijk:
    4 april 2018
    We lezen met veel plezier jullie verhalen.
  4. Karel Postulart:
    4 april 2018
    Leuk, inspirerend geschreven Arie net of we hetzelf meemaken, knap neergezet.
    Vooral! hoe je het verhaal boeiend houdt.
  5. Miranti:
    4 april 2018
    Hahahahahahaha... my Father dont stop talking 😂😂😂😂😂😂. Well.. He s a guide. Hihih