Dag 6

3 april 2018 - Bogor, Indonesië

Hier zijn we weer.  Om half tien zitten we weer vrolijk in ons busje, het gekakel kan weer beginnen😂. We rijden langs de kust en ja Henk, wijnkoopsbaai is een plaatje. Ik kan me voorstellen als jij hier in ‘49 geweest bent je dit niet snel vergeet. Trouwens nog even over gisteravond. Ik had mijn verslagje al verstuurd voordat we gingen eten. We zaten in een tentje waar het eten overigens erg lekker was, en waar live muziek was. Wat denk je, binnen de kortste keren kregen we een live optreden van Made. Hij hield niet meer op en samen hebben we ook nog wat gouwe ouwe gezongen. Erg leuk. Nu terug naar de realiteit. Voordat we het binnenland in richting Sukabumi rijden gaan we eerst naar Ciletuh. Er is daar een geopark waar zeer mooie natuur te bewonderen zou zijn. Nadat we een klein half uurtje, o.a. door enkele theeplantages, kwamen we door een klein dorpje waar veel muziek was en een paar “woningen” uitbundig versierd waren.  Niet alleen de woningen maar ook de bevolking was prachtig gekleed. Plan, plan, stop zei Made, er is feest een bruiloft denk ik. Blijf maar zitten, ga even vragen of we mogen kijken. Met een brede grijns kwam hij terug, kom, kom we mogen komen. Wij naar binnen, kennis  maken met familie en schoonfamilie, daarna met de bruid. We moesten gaan zitten en vooral eten 🤪🤪. Wij ( en zij) voelden ons erg vereerd. En maar foto’ s maken van elkaar, binnen de kortste keren had ik een zwerm jonge gesluierde maagden om me heen die allemaal met een blanke man op de foto willen. Ik mag er blijkbaar nog wel zijn, zei ik tegen ons Wil. Ze keek mij veelbetekenend aan en deed er verder maar het zwijgen toe.😢 Weer zo’n onverwacht prachtige ervaring dankzij Made. Verder maar weer naar het geo park. Het bleek geen echt park te zijn maar een plateau waar je een werkelijk fenomenaal uitzicht had over dessa’s en rijstvelden met in de verte wijnkoopsbaai. Dezelfde weg weer terug nu richting Sukabumi. Op enig moment zei Wilma, wat moeten we eigenlijk doen in Sukabumi want dat is minimaal twee uur om rijden om in Bogor te komen waar ons volgende hotel is. Na enig heen weer gepraat vond iedereen het wel prima om de kortste weg  te pakken. Achteraf gezien was dit toch een gouden greep want dezelfde weg naar Bogor zouden we na die omweg toch moeten rijden en die zat dus echt helemaal verstopt. Onvoorstelbaar, een tweebaansweg waar met het grootste gemak een vierbaans van wordt gemaakt. Het was inmiddels al zo laat dat we voordat we naar ons hotel gingen eerst maar gegeten hebben. Om negen uur zijn we bij ons hotel aangekomen. Snel slapen, lange dag gehad. Misschien dadelijk nog foto,s , anders zien jullie ze wel als je morgen wakker wordt. Groetjes en tot morgen waar weer.

1. Joke van Duijn:
    3 april 2018
    Leuke belevenissen weer krijg heimwee.🤗
  2. Mirjam Ebben:
    3 april 2018
    Wat een mooie dag weer voor jullie allemaal. 😂
  3. Henriette:
    3 april 2018
    Geweldig zo.n reis die vergeet je niet gauw meer. Nog veel plezier en goede reis van Theo en Sjetje
  4. Wendy:
    4 april 2018
    Volgens mij vermaken jullie je prima😀. Geniet ervan, ik lees graag mee.