Dag 4

1 april 2018 - Carita, Indonesiƫ

Hier zijn we weer. Vandaag,1e Paasdag, een rustdag voor ons. We zijn er al aan toešŸ˜‚šŸ˜‚. Het is hier aan de kust vanwege de paasdagenĀ erg druk, ook hier in moslimland worden deze dagen gevierd met een paar dagen vakantie. Ondanks de rustdag vanmorgen om zeven uur opgestaan. Made, onze kletsmajoor, had gisteravond weer wat geregeld. Om negen uur, na het rijstontbijt, gingen we met zoā€™ n Ā bootje met een ā€œdakā€ erop de zee op om in een baai te gaan zwemmen en vissen. We werden op een bamboevlot afgezet waarvanaf weĀ de zee in konden. Wilma en ik zeiden tegen elkaar ā€œ wat raar dat wij hier nu zwemmen en jullieĀ nog op Ć©Ć©n oor liggenā€ , het was bij jullie toen half vijf in de nacht. Waar wij zwommen heet de Straat Sunda, dit is het water wat tussen Sumatra en Java ligt en de verbinding vormt tussen de Indische Oceaan en de Javazee. Het water was zelfs voor mij erg lekker, echt oude mannenwater!! šŸ¤Ŗ. Na een uurtje gezwommen te hebben zijn we gaan vissen. Nee, niet zo als bij ons maar met een opgeroldĀ stukje nylon met daaraan een paar haakjes en wat lood. Voor de kenners, het is zoā€™n beetje op de top vissen maar dan is de top jouw vinger. En wat denk je wie er weer eentje vangt?.... ons Wil.šŸ˜¤šŸ˜¤. Na een paar uurtjes weer terug naar het hotel, nog even het zwembad in en daarna douchen. Vanmiddag nog even een klein stukje met ons busje getourd om te zoeken naar een goed visrestaurantje. Want hier aan de kust moet je daarvan profiteren en onze kletsmajoor zegt dat het niet duur is. Lijkt wel een Hollander. Bij het zoeken naar zoā€™n eetgelegeheid kwamen we door een klein kustplaatsje. EĆ©n grote puinhoop (voor Dirk, beran takan)Ā van kleine kraampjes waarĀ van alles te eten en te kopen was. En gezellig!!!! Echt wat Wilma en ik graag doen, tussen en samen met de plaatselijke bevolkingĀ Ā optrekken. En dat bestaat hier uit lachen, fotoā€™s maken en veel flauwe kul maken. Super! Nog een lekker sateetje gegeten en weer verder, toch weer verder zoeken naar het restaurantje. Eindelijk iets gevonden, tenminste dat dacht Made. Wilma mee en die zag dat er zoveel vliegen op verse inktvis zat dat het niet wit maar zwart ervan zag. OpĀ naar het volgende tentje. Dit leek ons wel veilig, dus daar afgesproken. Nou inderdaad het was superlekker en met zā€™n vijfjes ( ja, ook Norman onze chauffeur hoort erbij) heerlijk gegeten. Daarna weer terugĀ naar ons hotelletje en deze keer willen we wat vroeger gaan slapen . Jullie zullenĀ wel denken, nu al gaan slapen maar vergeet niet dat het ritme hier wel even anders is als in Europa.Ā Groetjes maar weer en tot morgen.