Dag 3

31 maart 2018 - Serang, Indonesië

Het was deze keer een kort nachtje. Door alle hectiek van gisteren was het vannacht twee uur voordat de oogjes dichtgingen. Dus ik neem aan dat niemand van jullie het mij kwalijk gaat nemen dat het verhaaltje deze keer wat korter is. Kwart over acht vanmorgen was het onze vriend Made die onze telefoon op de kamer liet rinkelen en ons sommeerde om er maar eens uit te komen. Ayoe zijn vrouw is ‘s morgens altijd vroeg op dus die twee zaten beneden al rustig op ons te wachten. Eerst maar eens lekker ontbijten wat hier natuurlijk bestaat uit bami, nasi en gebakken eieren. Het kan slechter nietwaar? Half tien reden we weg richting Cilegon, wat aan de kust ligt. Maar voordat we zover waren zijn we nog een paar kort gestopt voor wat cultuur. Hoort er ook bij, toch?  De eerste stop was in oud Banten waar de ruïnes van een oud paleis nog te “bewonderen” zijn. Dit was het eerste paleis van de sultan van Banten. Dit paleis is later veroverd door de VOC totdat er een nieuwe regent werd aangesteld. Toen naar “Speelwijck”, een oud fort ook van de VOC. Aan dezelfde rivier ligt ook een mooie Chinese tempel die gebouwd is in 1650 en toegewijd aan de godin Kwan-IM. Hier wordt tot op de dag van vandaag de leer van Confucius beleden. Wilma zag de bui al hangen met die tempel maar wonder boven wonder begon ze zelfs wierook te branden en een wens te doen. Na dit intermezzo naar Cilegon waar we de haven bezocht hebben. Dit is de enige haven van Java waar ijzererts ingevoerd wordt. Made heeft hier zo’n twintig jaar geleden gewerkt en deed bij alle controles die we kregen om het terrein op te mogen net of hij vroeger de directeur was geweest. Eén ding is zeker, het werkte wel. Vanhieruit kun je in de verte Sumatra zien liggen. Toen naar Carita waar we neergestreken zijn in een klein knus hotelletje met een klein zwembad. Dus Wilma weer helemaal gelukkig. Mensen ik stop ermee, voor straks welterusten en tot morgen.

1. Kees Ebben:
    31 maart 2018
    Hallo fam ben benieuwd of het wat opleverd dat bezoek aan de tempel en of de wens uitkomt 😂😂😂😂nog een fijne reis gr Kees
  2. Rien & Mariet:
    31 maart 2018
    Wat 'n bijzondere en emotionele belevenis maakten jullie gisteren mee, de ontmoeting met de familie van Diego.
    Deze dag zal nog lang in jullie herinnering blijven.
    Veel plezier, geniet van deze vakantie, groeten ook aan Made en zijn familie.
  3. Kevin:
    Hee Arie en Wilma,

Geweldig wat jullie voor Diëgo gedaan hebben!! En wat een fantastisch resultaat! Echt heel mooi! Geniet van jullie reis!! Bedankt!!
    Groetjes Kevin (de broer van Diëgo)
  4. George en Ina van ‘t Veer:
    1 april 2018
    Arie en Wilma dit doet me weer denken aan toen toen we de sporen van jullie Wim zijn gevolgd. Leuk dat het allemaal zo mooi in elkaar valt. Fijne reis nog.
  5. Henk van Dijk:
    1 april 2018
    Geniet van al het moois wat jullie tegenkomen. Een beetje rust is denken wij ook wel op zijn plaats. Mooie foto's, wij genieten mee!!!
    Groetjes