Dag 2

30 maart 2018 - Serang, Indonesië

Eerste volledige nacht hier na een nacht overslaan. Dus als een blok geslapen. Om acht uur eruit want misschien zou deze dag weleens een dagje kunnen worden die we niet snel meer zouden vergeten. Ik dacht laat ik eerst Diëgo maar eens wakker maken dus die was om vier uur standby. Onze, door Made ingehuurde speurneus Jeffrey, zat beneden al te wachten om naar het dorp te gaan waar volgens de documenten Diëgo’s ouders vandaan kwamen. Jeffrey had gisteren al voorwerk gedaan en gesproken met het wijkhoofd van het dorp. Daaruit bleek dat er in ieder geval één of twee zusjes zouden wonen. Dus spannend. De weg daar naartoe viel goed tegen, superslechte wegen door kampungs, en hoe korter we bij het dorp kwamen hoe meer armoe. Ja het was echt vreselijk en we zijn daar toch wel wat gewend. Na ongeveer 3,5 uur kachelen kwamen we aan bij het dorp. Dus over een ezelspad met één en al kuil de kampung in. Jeffrey wist waar hij moest zijn en daar aangekomen kwamen de zussen van Diëgo hun “onderkomen” uitgelopen. Ik voelde me net Derk Bolt, maar het kwam het nu wel erg dichtbij. We hebben een tijdje bij de familie op de grond gezeten ( ze hadden geen stoelen) en wat water gedronken. Ze vonden de foto’s die we meegenomen hadden heel bijzonder en waren erg emotioneel. Na nog even het kerkhof bezocht te hebben waar de moeder van Diëgo begraven ligt zijn we met de hele familie in ons busje richting Jakarta gereden. Anderhalf uur zei de familie maar het werden er bijna vier!!!! Het begon al schemerig te worden toen we bij de vader en nog een broer van Diëgo aankwamen. Wat we hier aantroffen was verschrikkelijk. De vader die hier met zijn gezin in een klein oud huisje gewoond heeft is een aantal jaren geleden onteigend voor de bouw van een snelweg met viaducten. Na de onteigening heeft hij met zijn gezin en zijn moeder zijn toevlucht gezocht onder de snelweg en daar een onderkomen “gebouwd”. Het was hartverscheurend om dit te zien. De vader was volgens ons ernstig ziek, ze hadden geen matras en werkelijk aan alles tekort. Wat zeg ik, tekort, ze hadden niets. We hebben, ter controle, hem het verhaal laten doen waaruit bleek dat we echt wel bij de juiste mensen waren. Hij was heel erg blij en emotioneel en dankte God dat hij Diëgo weer terughad. Ook hebben we bij hem, naast zijn oude moeder, ook nog een broer en een zus van Diëgo gezien. En allemaal onder de snelweg/viaduct. Wel erg mooi voor Diëgo dat hij zomaar op een dag vier zussen en twee broers heeft in Indonesië en dan natuurlijk nog zijn broer Kevin in Nederland. Gelukzak😂😂👍. Het was al donker toen we terugreden en hebben bij Serang voor de familie een taxi geregeld naar hun huisje. Voor ons scheelde dat toch gauw drie uur rijden. Moe maar, zoals jullie begrijpen, erg voldaan zijn we met onze speurneuzen lekker gaan eten. Terugkijkend op deze dag was het voor ons een onvergetelijke ervaring die we met veel vreugde met jullie allen willen delen. Dit hele verhaal en eventuele foto’s mocht ik met toestemming van Diëgo met jullie delen waarvoor ik hem erg dankbaar ben. Per slot van rekening is het zijn verhaal. Bedankt maar weer voor het lezen en tot morgen.

1. Lucy van de Geijn:
    30 maart 2018
    WOWWWWWWWW wat een prachtige belevenis voor jullie en wat mooi geschreven, we zitten er helemaal in. Het lijkt inderdaad wel het programma van Dirk Bolt, alleen komt het dichterbij. We zijn benieuwd naar het volgende verslag, maar jullie zoektocht is een groot succes, dus er kan maar weinig mis gaan. <3 <3
  2. Mirjam Ebben:
    30 maart 2018
    Geweldig dat jullie de fam gevonden hebben, best heftig maar ook een heel voldaan gevoel voor jullie. Gr
  3. Thea Reijers:
    30 maart 2018
    Hallo Wilma en Arie wat een goed nieuws zeg . Ons Bets belde me net hierover. En wat een mooi verhaal ik blijf het volgen. Wat fijn dat jullie dit hebben kunnen bereiken voor Diego, de reis is nu nog 100x specialer. Succes verder en veel plezier.
    Groetjes Thea
  4. Karel Postulart:
    30 maart 2018
    Indrukwekkend verhaal maar naar wie zijn jullie op zoek? is toch geen indonesische nazaat van de Geijntjes> Ik ben de leek en ken het verhaal er niet achter.
    Misschien even een uiteenzetting als dit niet lastig is. Dan leest voor mij dit spannend jongensboek beter. Geintje.
  5. Theo en Henny v.d.Geijn:
    30 maart 2018
    Wat een bijzondere dag voor jullie,en voor Bets,dat jullie al zo snel de Fam.gevonden hebben,petje af,nu weet Diego ook dat hij meer broers en zusjes heeft,heel ontroerend om jullie verhaal te lezen.Wij kijken weer uit naar jullie volgende verhaal
  6. Rinie Gerrits:
    30 maart 2018
    Hoi Arie en Wilma wat een geweldig nieuws met wat jullie bereikt hebben .Ik ben heel blij voor Diégo en Betsy ik blijf jullie met spanning volgen.Veel plezier verder en nog mooie weken daar.
    Groetjes Rinie
  7. Stephanie Postulart:
    30 maart 2018
    Ha zus en zwager. Wat een indrukwekkende dag hebben jullie gehad. En ik zal Karel even uitleggen hoe het zit😉. Leuk om jullie zo te volgen. Geniet ervan en tot het volgende verhaal. 😘😘
  8. Miranti:
    😍😍😍😍
  9. Betsy van Baal:
    31 maart 2018
    Hoi Arie en Wilma, dit hadden we nooit kunnen dromen,dat dit werkelijkheid zou worden! Dat de puffelijkse Dirk Bolt het met zijn team het heeft kunnen verwezenlijken! Wij zijn super dankbaar en blij. En blijven jullie volgen! Een hele dikke knuffel! En geniet van jullie reis! Groeten aan Maden en bedank hem alvast namens ons.👍😍😘🍀
  10. Debby Vermeulen:
    31 maart 2018
    Wat een geweldige ervaring. Geniet van de bijzondere reis. Mooi om junkie verhalen te kunnen volgen.
  11. Henk van Dijk:
    1 april 2018
    Wat een indrukwekkend verhaal. Voor ons haast onvoorstelbaar maar gezien het verhaal en de foto's, waar!!! Dat jullie daar zoveel voor die mensen kunnen betekenen is jullie toevertrouwd maar zo ontroerend. Lieve mensen wij blijven jullie volgen en zeggen geniet er ook van. XXX
  12. Laura:
    1 april 2018
    Wow wat een ontroerend verhaal, mooi geschreven ook. Fantastisch dat ze zijn opgespoord voor Diego, heel blij. Groetjes Laura (vriendin van Kevin)