Dag 19

16 april 2018 - Bandung, Indonesië

Hallo mensen, hier zijn we weer. Ik heb zo eens even zitten kijken maar voor wat betreft het weer hadden we niet zo ver hoeven te gaan. Geniet er maar van, doen wij hier ook. Vandaag zijn we met Miranti, Ayoe en Made richting Kawah Putih ( witte krater) gereden. Zegt jullie waarschijnlijk niets, mij tot ik er was ook niets. Het is een kratermeer waarin door de zwavel geen enkel leven mogelijk is. Maar voor het zover was eerst maar weer eens Bandung uit zien te komen. Natuurlijk lukte dat met de nodige opstoppingen, maar daar zijn we inmiddels aan gewend. De weg ging na een uurtje rijden de bergen in en de natuur werd ook erg mooi. Lusten we koffie, zei Made. Ja natuurlijk dat hoefde hij niet te vragen en zeker niet aan ons Wil. Lusten jullie ook luwak koffie vroeg hij. Ja, die wilde ik wel eens proberen. Dit is namelijk koffie waarvan de bonen nadat ze door de civetkat zijn uitgepoept zijn gedroogd en geroosterd. Deze kat, die ook nog wel in het wild voorkomt, krijgt namelijk geplukte koffiebonen als voer, de bonen worden in zijn maag gefermenteerd en dan poept hij ze weer uit. Deze koffie is kostbaar en ook een kopje koffie is, met name in een  toeristengebied, erg duur. Hier viel het wel mee. Wilma wilde eerst niet maar toen ze geproefd had vond ze het toch wel lekker. Verder maar weer naar het kratermeer. Ja het was een prachtig gezicht, het water had een aparte blauwe kleur en het rook erg naar zwavel. Het heeft dan ook een Ph waarde van 0,5 tot 1,3 , te vergelijken met accuzuur. We hebben daar prachtige foto’s gemaakt, althans dat vonden wij zelf😏😂. Na een tijdje weer terug door het bos waar reuzevarens en eucalyptusbomen groeiden. Weer iets anders dan peppels!

Rond vijf uur weer thuis, even zitten, kijken hoe het in Holland is, eten en dan weer lekker slapen.

Groetjes van ons.

1. Stephanie Postulart:
    16 april 2018
    Nou geef mij maar Hollandse koffie zus. Wat zal die koffie stinken bah😂😂