Dag 26

23 april 2018 - Bandung, Indonesië

Zo mensen vandaag was echt de laatste echte vakantiedag in het mooie, vriendelijke Indonesië want morgen staat in het teken van reizen. Na het ontbijt hebben we eerst nog maar eens een paar uurtjes genoten van de zon bij onze gastfamilie achter in de tuin. Wat zullen wij dit klimaat, in de avond de geur van melati (jasmijn), de krassende kevers, onze vrienden in de moskee, de mensen, de sfeer, en zeker niet als laatste Ayoe, Made, Miranti, Tyas en de kinderen gaan missen. We zijn ze bijzonder dankbaar dat we een paar weken bij hen in huis het alledaagse leven hebben mee mogen maken. Toch nog maar even de kampung ingelopen, nog één keer genieten van de mensen en de natuur. En dan natuurlijk het onvermijdelijke inpakken. Deze keer geen klokken, kaas, havermout en andere Hollandse etenswaren maar nu is het katoen, shirtjes, parels, angklung en rieten mandjes die de koffers gaan vullen😂. Made wilde met ons nog één ritje Bandung maken om het af te leren. We moesten trouwens toch nog pinnen want morgen zal de taxi ook betaald moeten worden. Dus weer even terug naar de kazerne van Henk, de Braga en de oude Nederlandse gebouwen uit een koloniaal verleden. Terugkijkend op deze vier weken heeft, naast natuurlijk het vakantiegevoel, ons ook het vinden van de vader en de familie van Diëgo heel veel voldoening gegeven. Vaak denken we hier nog met emotionele gevoelens aan terug. Het was, terugkijkend, voor ons het hoogtepunt van ons verblijf hier. Wilma en ik hebben hier dan ook regelmatig over gesproken en wat zouden we graag willen dat Diëgo zijn vader en zijn familie nog dit jaar zou kunnen ontmoeten. Omdat Diëgo hiervoor niet de middelen heeft willen wij eens bekijken of we hem een klein financieel steuntje in de rug kunnen geven. Als jullie er ook zo over denken zouden wij het erg op prijs stellen als jullie ook een kleine bijdrage hiervoor zouden willen leveren. Geen enkele verplichting overigens hoor. Echter als je wel iets wilt geven kan dit op rek.nr. NL27 RABO 0142690643 onder vermelding van Diëgo.

Lieve mensen, wij willen jullie bedanken voor het meereizen en de reacties. Het was op deze manier ook voor ons erg leuk en wij hopen dat ook jullie genoten hebben van onze belevenissen.

Sekali lagi terima kasih atas perhatiann sampai jumpa lagi.

Wilma en Arie

1. Willy:
    23 april 2018
    Hallo Arie en Wilma,
    Bedankt voor jullie prachtige verhalen en alles wat jullie met ons wilden delen!!
    Je kunt er zelfs iets heel moois van maken om in te lijsten ,met de foto's erbij.
    Goede reis terug en tot ziens.
    Willy en Diny.